Information om kommande uppgradering av kundportal och -app

För att fortsätta erbjuda nya, effektiva digitala tjänster och öka säkerheten ytterligare för våra användare gör PreZero en uppgradering av vårt affärssystem.

Uppgraderingen släpps den 5 maj och innebär bland annat att du som kund kommer att kunna se ännu mer information om era tjänster - både i appen MittPreZero och på kundportalen MinaSidor.

Vi har också konsoliderat våra kundnummer vilket innebär att ett företag med flera adresser kommer ha ett gemensamt kundnummer kopplat till organisationsnumret, istället för som tidigare flera olika. Allt för att du som kund lätt ska ha tillgång till all information som rör ert företag och få bättre översikt över ert hållbarhetsarbete.

För att öka säkerheten kring bland annat inlogg har vi också gjort om våra användarkonton och gått från en gemensam företagsinlogg till unika inlogg med BankId för alla användare. Detta innebär att första gången du loggar in i kundportalen den 5 maj kommer du behöva logga in med först er gamla företagsinlogg och sedan skapa ett unikt användarinlogg med ditt BankId.

Vad innebär detta rent praktiskt för mig som kund?

Kvinna med mobiltelefon ser fundersam ut

  1. Den 5 maj kommer du som kund behöva uppdatera appen MittPreZero. Om du inte uppdaterar appen kommer du inte längre att kunna använda den.

  2. Inloggning på Mina Sidor och appen kommer ske med Bank ID.

    Första gången du loggar in i kundportalen efter den 5 maj kommer du först behöva logga in med ert tidigare företagsinlogg och sedan skapa ett unikt användarinlogg med ditt BankID, som då blir kopplat till ditt kundkonto.

  3. Om ni har flera användare på ert kundkonto, bör ni utse en eller några administratörer på företaget som ansvarar för att administrera, lägga till och ta bort användare som har tillgång till appen och Mina Sidor. 

    Första gången man loggar in blir man automatiskt tillagd som administratör på kundkontot. 
  4. Om ni har flera hämtadresser idag med olika inlogg, kan ni få ett nytt gemensamt kundnummer för samma organisationsnummer. Detta hittas på Mina Sidor - under Mina uppgifter.

  5. Möjlighet att filtrera data på kommunnivå för användare. Detta görs under Mina sidor - under Mina uppgifter eller Administrera användare.

  6. Statistik innan 5 maj kommer att hittas under kategorin - Statistikarkivet på Mina Sidor

All information som du behöver veta om uppgraderingen och instruktioner för inlogg m.m. finns samlad på denna sida.

Relaterade sidor