Medarbetare på PreZero går framför lastbilar

PreZero söker avtalsadministratör Region öst

Nu söker vi en avtalsadministratör som har stor erfarenhet av administrativt arbete och av större upphandlade avtal. Du kan utgå från någon av våra anläggningar eller kontor i Orminge, Högdalen eller Länna. Välkommen med din ansökan via jobbet.se.

Vilka är arbetsuppgifterna?

Vi söker en avtalsadministratör till PreZero, Region Öst. PreZero Region Öst erbjuder och utför återvinningstjänster till företag, kommuner och offentlig verksamhet och är marknadsledande på flera områden. Vi har som mål att erbjuda våra kunder den bästa servicen i branschen. Som avtalsadministratör kommer du att vara administrativt ansvarig för våra största och viktigaste avtal och följa upp och säkerställa att vi efterlever kraven i våra avtal.

I rollen ingår att delta i anbudsprocesser, ansvara för den administrativa delen i uppstarter av nya större avtal, säkerställa korrekt fakturering (inklusive indexregleringar), statistikframtagning, löpande uppföljning och resultatförbättringsarbete, avtalsutveckling och eventuell omförhandling. En viktig del i rollen är också att säkerställa nödvändig samordning mellan de olika avdelningarna som är berörda av avtalet.  

Vad erbjuder vi dig?

Inom PreZero tar vi stor hänsyn till varje medarbetares utvecklingsresa. Vi erbjuder en arbetsplats med familjär stämning där vi hjälper och stöttar varandra. Utan våra medarbetare, ingen verksamhet. Vi stöttar din utveckling på jobbet lika mycket som vi har förståelse för att du behöver kombinera arbetet med allt annat som livet erbjuder och kräver.
Tillsammans bidrar vi varje dag till den cirkulära ekonomin och en mer hållbar framtid. Något som ger engagemang och stolthet oavsett yrkesroll. Vi är noga med att bry oss om varandra, jobba säkert och ha kul på arbetet. 

Vem söker vi?

Du har flera års erfarenhet inom administration och gärna en eftergymnasial utbildning. Vi ser att du har arbetat med större avtal och gärna med LOU. Utmaningar och att skapa struktur är något som stimulerar dig. Det är meriterande om du har erfarenhet av branschen.

Du bör ha arbetat i miljöer där arbetsbelastningen periodvis är hög och arbetet intensivt. Du har goda kunskaper i MSOffice och har erfarenhet från affärssystem (till exempel order-, fakturerings-, ekonomi- och statistikprogram). 

Du är noggrann, strukturerad, prestigelös och samarbetsinriktad. Du har stor erfarenhet av administrativt arbete och av större upphandlade avtal. Som person är du också driven, har en positiv inställning och ser lösningar där andra ser problem. Du är kommunikativ och bra på att möta människor i olika sammanhang, oavsett om det är beställare, chefer eller andra kollegor ute i verksamheten.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Du kan utgå från någon av våra anläggningar eller kontor i Orminge, Högdalen eller Länna.

Vi på PreZero ser på mångfald som en av våra största styrkor och vi strävar efter att skapa en arbetsplats där alla medarbetare känner sig inkluderade och uppmuntrade att bidra. Vi välkomnar alla sökande oavsett bakgrund och livssituation.

Om du blir erbjuden tjänsten hos oss ska du uppvisa ett giltigt utdrag (max en månad gammalt) från Polisens belastningsregister.

I denna rekrytering samarbetar vi med jobbet.se. Skicka in din ansökan senast 11 november eller redan idag eftersom vi arbetar med löpande urval.


PreZero strävar mot att främja varje medarbetares professionella utveckling samtidigt som vi stödjer en sund balans mellan arbete och privatliv. Vår företagskultur präglas av en familjär atmosfär och vi känner stolthet över att dela visionen om en mer hållbar morgondag. PreZero Sverige är ett avfalls- och återvinningsföretag som ingår i det internationella miljöbolaget PreZero med huvudsäte i Tyskland och verksamhet i elva länder. I Sverige är vi cirka 1 200 medarbetare på drygt 60 orter.