Vilka är arbetsuppgifterna?
I rollen som driftledare arbetar du med att utveckla, planera och följa upp avdelningens dagliga driftverksamhet. Du arbetar med att förbättra och utveckla arbetsprocesser kopplade till det material och avfall som förs in och ut på anläggningen. Du supporterar gårdspersonal i deras arbete med att uppnå en effektiv och korrekt sortering samt stöttar dem i arbetet att nå uppsatta mål.
Du säkerställer att ni på anläggningen håller er inom ramen för lagar och regler samt hanterar avvikelserapporteringar. Rollen innebär breda kontaktytor både internt och externt, där du bland annat finns behjälplig för rådgivning gentemot kunder, leverantörer och gårdspersonal. Därtill är du delaktig i arbetet med prisförhandlingar och agerar stöd för säljavdelningen vid materialfrågor. Kvalitets- och säkerhetstänk är A och O för dig och du agerar som ett föredöme för övrig personal.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Planera och följa upp avdelningens dagliga driftverksamhet
• Rollen innebär breda kontaktytor både internt och externt
Vad erbjuder vi dig?
Inom PreZero tar vi stor hänsyn till varje medarbetares utvecklingsresa. Vi erbjuder en arbetsplats med familjär stämning där vi hjälper och stöttar varandra. Utan våra medarbetare, ingen verksamhet. Vi stöttar din utveckling på jobbet lika mycket som vi har förståelse för att du behöver kombinera arbetet med allt annat som livet erbjuder och kräver. Tillsammans bidrar vi varje dag till den cirkulära ekonomin och en mer hållbar framtid. Något som ger engagemang och stolthet oavsett yrkesroll. Vi är noga med att bry oss om varandra, jobba säkert och ha kul på arbetet.
Vem söker vi?
Vi söker dig som drivs av att leda och motivera andra för att uppnå gemensamma mål. Du får med dig personer i din omgivning genom att engagera, motivera och tydliggöra vägen framåt. Vidare har du intresset och förmågan att förstå affärsmässiga principer med fokus på god lönsamhet och tillväxt. Du tycker att det är stimulerande att ständigt vara med och bidra till förbättringar av processer och rutiner. Därtill är det viktigt för dig att vara noggrann med detaljer i det dagliga arbetet och du lämnar inget ogjort. Då du förstår vikten av struktur och ordning i ditt arbete är du metodisk, systematisk och planerar uppgifterna innan du sätter igång. Det är också viktigt att du har administrativ vana och goda kunskaper i systemvana och erfarenhet av Officepaketet samt Excel.
Vi på PreZero ser på mångfald som en av våra största styrkor och vi strävar efter att skapa en arbetsplats där alla medarbetare känner sig inkluderade och uppmuntrade att bidra. Vi välkomnar alla sökande oavsett bakgrund och livssituation.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträdesdag enligt överenskommelse. Placering i Göteborg.
I denna rekrytering samarbetar vi med Bravura och du ansöker via deras webbplats. Välkommen med din ansökan, gärna idag men senast den 9 april.
Om du blir erbjuden tjänsten hos oss ska du uppvisa ett giltigt utdrag (max en månad gammalt) från Polisens belastningsregister.
PreZero strävar mot att främja varje medarbetares professionella utveckling samtidigt som vi stödjer en sund balans mellan arbete och privatliv. Vår företagskultur präglas av en familjär atmosfär och vi känner stolthet över att dela visionen om en mer hållbar morgondag. PreZero Sverige är ett avfalls- och återvinningsföretag som ingår i det internationella miljöbolaget PreZero med huvudsäte i Tyskland och verksamhet i elva länder. I Sverige är vi cirka 1 200 medarbetare på drygt 60 orter.